SP en CDA trekken samen op voor N640

22 juli 2021

SP en CDA trekken samen op voor N640

Foto: SP

SP Halderberge-Rucphen en CDA Halderberge gaan de strijd aan met het provincie bestuur.

Na jaren van overleg en plannen maken ligt er een plan klaar voor de N640. De weg tussen Oudenbosch en Hoeven moet opgeknapt worden en in het provinciehuis in Den Bosch is daar een heel mooi plan voor gemaakt wat veel geld gaat kosten maar buiten de kern Hoeven niet bijdraagt aan het veiliger maken van de weg.

De Ambtenaren op het provinciehuis trekken hun eigen plan, de gemeenteraad van Halderberge laat zich met een kluitje in het riet sturen en het college volgt de lijn van de provincie.

Dit tot zware onvrede van de mensen die aan de N640 wonen.

Die worden al jarenlang niet serieus genomen.

De SP heeft daarom de krachten gebundeld met het CDA, de enige partij die wel verbeteringen wil zien en kritisch is op de plannen.

wij willen:

- De N640 naar 60 km per uur

- Rotonde ter hoogte van de kruising Bosschendijk/Kruisstraat

- het verder ontwikkelen en veiliger maken van het al aangepaste deel van de weg tussen de Koepelbaan en de rotonde bij Oud-Gastel

-Veilig maken van de op en afrit Kralen /A17

Vrijdag 23 Juli zijn daarom de statenleden uitgenodigd om met eigen ogen te zien hoe gevaarlijk deze weg is en te spreken met omwonenden van het nog te ontwikkelen deel, Slachtoffers van zware ongevallen en de ervaringen en mis-reconstructie van het al ontwikkelde deel.